Magazyn GSu

Materiały do gry w brydża sportowego

Licytacja po otwarciu w kolor starszy

  • 1C - 2C, 1P - 2P (pojedyncze podniesienie koloru otwarcia)
    6-9 PC
    3+ karty w kolorze otwarcia

  • 1C - 3C, 1P - 3P (podwójne podniesienie koloru otwarcia)
    10-12 PC
    3+ karty w kolorze otwarcia, inwit

  • 1C - 4C, 1P - 4P
    4+ karty w kolorze otwarcia, ZDROWOROZSĄDKOWE

  • 2T, 2K - konwencja 2-over-1
    13+ PC
    5+ kart w licytowanym kolorze, forsing do dogranej

  • 2BA - Jacoby 2BA
    13+ PC
    pokazuje rękę z fitem, forsuje do dogranej i prosi otwierającego o przekazanie więcej informacji na temat jego ręki.

    Odpowiedzi otwierającego:

    • nowy kolor na wysokości 3 - krótkość w kolorze licytowanym
    • powtórzenie koloru otwarcia na wysokości 3 - bardzo silna ręka bez krótkości
    • 3BA - 15-17 PC, bez krótkości
    • powtórzenie koloru otwarcia na wysokości 4 - słaba ręka bez krótkości
    • nowy kolor na wysokości 4 - bardzo silna ręka z dobrym, pięciokartowym licytowanym kolorem
  • 4T, 4K, 1P - 4C, 1C - 3P - Konwencja Splinter
    13+ PC
    bardzo mocna ręka, pokazuje krótkość w licytowanym kolorze, forsuje do dogranej, jest zachętą do gry szlemikowej

    • po otwarciu 1C:
      • 4T - 4+ kart w kierach, 0-1 kart w treflach
      • 4K - 4+ kart w kierach, 0-1 kart w karach
      • 3P - 4+ kart w kierach, 0-1 kart w pikach
    • po otwarciu 1P:
      • 4T - 4+ kart w pikach, 0-1 kart w treflach
      • 4K - 4+ kart w pikach, 0-1 kart w karach
      • 4C - 4+ kart w pikach, 0-1 kart w kierach

Licytacja po skontrowaniu otwarcia przez przeciwnika

  • 1C - KONTRA - 2C, 1P - KONTRA - 2P
    4-6 PC z fitem

  • 1C - KONTRA - 3C, 1P - KONTRA - 3P
    blok

  • 1BA
    7-9 PC z fitem

  • 2BA
    10-11 PC z fitem

  • 3BA
    12+ PC z fitem

  • REKONTRA
    10+ PC bez fitu

  • 2T, 2K, 2C
    10+ PC bez fitu